En plante vokseer opp fra et glass med småmynt.
BER OM INNSPILL: Kommunen ønsker innspill fra organisasjoner og enkeltpersoner som har meninger om hvordan flere kan bli inkludert i arbeids- og samfunnsliv, og klare seg selv.
Bilde: Unsplash

Inviterer til innspillsmøte for Handlingsplan for økt inkludering og arbeid

Tirsdag 7. mai arrangerer Bergen kommune åpent innspillsmøte for den nye “Handlingsplan for økt inkludering og arbeid”, som er under utarbeiding.

Planen skal erstatte Handlingsplan mot fattigdom – med særlig vekt på barnefamiliers situasjon og Statusrapport for Handlingsplan mot fattigdom med særlig vekt på barnefamiliers situasjon 2021.

Meld deg på

Møtet arrangeres tirsdag 7. mai klokken 09.00–15.00, på det nye Bergen Inkluderingssenter, Landåssvingen 15

Arbeidet denne dagen vil foregå gruppevis, der en sammen får anledning til å jobbe frem innspill.

Påmeldingsfrist er 2. mai, eller når arrangementet er fullt. Påmelding er bindende.

Meld deg på her.

Formålet er at flere skal klare seg selv

Formålet med handlingsplan for økt inkludering og arbeid er å sikre at flere skal kunne skaffe seg utdanning eller jobb og klare seg selv. Videre skal planen sikre mulighet til deltakelse for innbyggere i Bergen gjennom å prioritere utsatte grupper og utjevne sosiale forskjeller.

I planen styres innsatsen for å sikre at flere kommer seg ut av varig fattigdom, med mål og tiltak innenfor områdene inntektssikring, arbeid og kvalifisering til arbeid, bolig, skole og barnehage, idrett og kultur, frivillighet og samordnet innsats.

Dersom du har konkrete innspill til planarbeidet, men ikke har anledning til å delta på møtet kan disse sendes til Marith Hildal . Frist for å sende innspill er 15. mai 2024.