Du beveger deg i skjemaet med Forrige- og Neste-knappene. Du kan også velge side fra navigasjonsmenyen til venstre.
Klikk på ?-ikon gir veiledning og utfyllingshjelp i rubrikken Veiledning til høyre. Her vil også ev. feilmeldinger fremkomme.
På siden Kontroller og send inn får du en samlet oversikt over alt du har fylt ut. Her vil obligatoriske felt som ikke er utfylt vises med rød skrift.
Innsending skjer fra siden Kontroller og send inn. Send inn-knappen er først aktiv når alle obligatoriske felt er fylt ut. Etter innsending får du fram en referanse-ID på skjermen. Dersom du er innlogget, vises skjemaet med referanse-ID under Mine saker, sammen med tidspunkt for innsendelse, skjematype og mottakende instans.
Bevillingsnummer: Dette feltet fylles kun ut når du går inn på skjema via lenken i brevet du har mottatt i Altinn.
Informasjon om bevillingshaver: Dette feltet fylles ut basert på bevillingsnummeret. Her får du informasjon om stedets adresse, stedets navn og navn på bevillingshaver. Det blir stående tomt om det ikke får treff på oppgitt bevillingsnummer.
Organisasjonsnummer for omsetningsoppgaven: Velg organisasjonen som står som bevillingshaver i bevillingsdokumentet! Hvis ikke riktig organisajonsnummer er tilgjengelig i listen må du skaffe tilgang til dette før du sender inn skjema.