Sverre Seem tester ut skateutstyret på BUA Vestkanten.
SKATERBOY: Sverre Seem tester ut skateutstyret på BUA Vestkanten.
Bilde: Vibeke Blich

BUA Vestkanten er åpnet med gratis utlån av utstyr

Sverre Seem, BUA-ansvalig, håper flere vil ta turen til BUA Vestkanten for å se hva stedet har å by på.

Det er helt gratis å låne aktivitetsutstyr på BUA Vestkanten, som holder til i tredje etasje på Vestkanten storsenter.

- Her har vi for eksempel stormkjøkken og kaffekjeler. Vi har telt, soveposer, lakenposer og oppbåsbare liggeunderlag, sykler, sparkehjul og skiutstyr, forteller Sverre Seem.

Lån gratis utstyr flere steder

Bergen kommune har nå tre BUA-ordninger i drift: BUA Melkeplassen, BUA Åstveit og BUA Vestkanten.

Her booker du utstyr

Se video fra BUA Vestkanten:

Seem understreker nytten av å kunne teste utstyret før går til det skrittet å kjøpe eget utstyr.

Og for en «gammel skater» er det ekstra kult med alt skateutstyret man kan låne.

- Vi har skateboard, longboards og rulleskøyter. Vi har hjelmer og sikkerhetsutstyr.  Og rett bak bygget ligger det en skateboard-rampe, så det er helt perfekt.

Åpningstider

BUA Vestkanten administreres av Etat for idrett i Bergen kommune. Åpningstider er: onsdag klokken 15.00-17.00 og lørdag klokken 12.00-14.00.

Mer informasjon på bua.io

Rullebrett og annet utstyr kan du låne på BUA.
Bilde: Vibeke Blich