Noen å snakke med etter jordskjelvet i Tyrkia og Syria

Trenger du noen å snakke med om jordskjelvet? Her finner du lenker til hjelpetilbud.

byrådsleder Rune Bakervik.
HJELPETILBUD: Kommunen kan gi hjelp og støtte til innbyggere i Bergen med familie og venner i områdene som er rammet, opplyser byrådsleder Rune Bakervik.
Bilde: Magnus Hoem Iversen

– Vi er sterkt berørt av de fryktelige nyhetene om jordskjelvet i Tyrkia og Syria. Våre tanker går til befolkningen som er i en stor krise.  Vi tenker også på  innbyggere i Bergen med familie og venner i områdene som er rammet, sier byrådsleder Rune Bakervik.

Dersom du er engstelig eller trenger noen å snakke med i lys av jordskjelvet, finnes det hjelpetilbud i Bergen kommune. Telefon 55 56 87 54. Her finner du mer informasjon om Livskrisehjelpen

På Utdanningsdirektoratets nettsider finner du gode råd om hvordan snakke med barn og unge om kriser.

Les også: Store humanitære behov etter jordskjelvet i Tyrkia og Syria - regjeringen.no