Ansatte ved Skranevatnet skole danser.
Ansatte ved Skranevatnet skole danser til Vi e Bergen-sangen under danseuken.
Bilde: Skranevatnet skole

Se lærerne på Skranevatnet danse Vi e' Bergen-dansen

- Under den populære danseuken på Skranavatnet skole ville lærerne vise at de i likhet med elevene, også kunne være sporty og modige.

Det forteller rektor ved Skranevatnet skole, Gøril Undertun. Det var en god gjeng som deltok i jubileumsdansen og skapte stemning i gymsalen.

– Danseuken er fast på programmet hvert år, og den uken flest gleder seg til, sier hun.

Se lærerne danse til Vi e' Bergen-sangen her:

Undertun opplyser videre at Skranavatnet har arrangert danseuke gjennom hele skolens historie. Elevene øver inn danser og det pleier også å være med et voksent innslag.

- Det var kjempeartig. Vi måtte legge på litt paraplybevegelser og svinging av Brann-flagg, til stor suksess, sier hun.

- Noen av elevene hadde sagt etterpå at det så ut som om vi hadde øvd, og det tar vi som et kompliment når det kommer fra dem, sier hun blidt.

Vi e Bergen er skrevet av Kristine Bjånes og Elin Hestenes på bestilling av Bergen kommune til 950-årsjubileet. Hovedmålgruppen er alle skolene i kommunen.

Se den offisiellemusikkvideoen
musikkvideoen og lær deg dansen
lær deg dansen