Bergenseren nummer 1 2020 er sendt ut

I årets første utgave av Bergenseren kan du blant annet lese om den nye Jubileumsstien. Les også hvordan Henrik Løvold blir helsefagarbeider gjennom Menn i helse, og bli med på persetorskens dag.

Forside av Bergenseren 1 - 2020

I denne utgaven kan du lese om den 50 kilometer lange stien fra Krokeide i sør til Tellevik kai i nord. Den kalles Jubileumsstien og blir gjort i stand som en del av 950-årsjubileet i Bergen. I Bergenseren får du fem gode tips til turer du kan gå når stien åpner i sommer.

NB: Avisen ble sendt til trykk 2. mars, før de store koronarestriksjonene. Derfor er en del av de omtale arrangementene avlyst.

I tillegg får du oversikt over et utvalg andre arrangmenter som er en del av jubileulmsfeiringen. Full oversikt finner du på www.bergen950.no

– For tolv år siden likte jeg ikke å gå på skolen. Nå er det noe helt annet. Jeg
stortrives, sier Henrik Løvold om sin nye utdanning. Han er en av de som utdanner seg til helsefagarbeider gjennom satsingen Menn i helse. Nå er han i praksis i Odinsvei bosenter og trives hver dag.

Videre kan du lese flere saker om havet. Blant annet om hvordan Bergen skal fortsette å være en maritim by i fremtiden, og hvordan innovasjon skal gjøre den maritime industrien mer bærekraftig. I tillegg får du bli med på feiringen av den aller første persetorskens dag på Fyllingsdalen sykehjem.

Sendes til alle

Bergenseren er reklamefri kommunal informasjon. Den sendes i posten til samtlige husstander og virksomheter i Bergen kommune. Du kan også laste den ned som PDF ved å klikke på lenken nederst i denne saken.

Hva vil du lese om?

Redaksjonen jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre Bergenseren. Vi ønsker tilbakemeldinger fra våre lesere - både ris og ros, og tar gjerne imot tips og ønsker om saker vi skal skrive om.

Send oss en e-post til redaksjonen@bergen.kommune.no.

Tidligere utgaver av Bergenseren kan du lese her.

Last ned PDF