Mann og kvinne på jobbmesse i Grieghallen
MØT ARBEIDSGIVERE: Internasjonalt karrieretorg gir uante muligheter for både næringsliv og den enkelte arbeidssøker.
Bilde: Bergen Næringsråd

Holdt karrieretorg for innbyggere med innvandrerbakgrunn

Onsdag 29. mars arrangerer Bergen Næringsråd Internasjonalt karrieretorg i Grand selskapslokaler. Der kan arbeidssøkere møte bedrifter på stands, deriblant Bergen kommune.

Formålet med karrieretorget er å koble arbeidssøkere med innvandrerbakgrunn med lokalt næringsliv.

Den enkelte arbeidssøker får muligheten til å møte potensielle arbeidsgivere på en annen måte, og bedriftene får møte en annen type kompetanse enn de vanligvis rekrutterer.

Møt Bergen kommune

Bedrifter og arbeidsgivere fra både offentlig og privat sektor vil presentere seg selv på stands i Grieghallen. Bergen kommune vil ha egen stand, og informere om jobbalternativer og kommunen som arbeidsplass.

Arbeidssøkere som deltar, vil også få mulighet til å treffe karriereveiledere og ledere fra næringsliv og det offentlige i et veilederpanel. I tillegg kan man i løpet av dagen delta på kurs og presentasjoner av relevante tema.

Samarbeid

Internasjonalt karrieretorg er et samarbeid mellom Bergen Næringsråd, Bergen kommune, Vestland fylkeskommune, NAV og Deloitte.

Finn mer informasjon om program og påmelding her (engelsk).