Pressemelding

Nr. 142/21
Bergen, 20. desember 2021

Mandag 20. desember kl. 12.00 annonserer ordføreren og idrettsbyråden "Årets idrettslag", "Årets utøver" og "Hedersprisen" i tillegg til hvilke utøvere som mottar de 27 idrettsstipendene for 2021.

Idrettsstipendene er fordelt på 10 toppidrettsstipend, 14 utviklingsstipend, ett lagstipend og to trenerstipend.

- Gjennom gode og forutsigbare rammebetingelser ønsker kommunen å være en aktiv bidragsyter i det fantastiske spleiselaget som hver dag finner sted i idrettsbyen vår, sier ordfører Rune Bakervik.

Målet med ordningen er å løfte frem Bergens fremste toppidrettsutøvere, unge talentfulle utøvere, idrettslag og trenere, ledere og dommere. Stipendene og prisene skal inspirere og gi mottakerne mulighet til å utvikle seg videre.

NB! Lenke til video der prisvinnerne og stipendmottakerne annonseres, kommer her mandag 20. desember kl. 12.00.

Astri Kamsvåg, fagleder kommunikasjon, Byrådsavdeling for barnehage, skole og idrett.
Telefon: 930 34 330
E-post: astri.kamsvag@bergen.kommune.no

Ta kontakt dersom du ønsker å få tilsendt navnene på prisvinnerne og stipendmottakerne på forhånd med sperrefrist.