Bergenseren nummer 2 2020 er nå sendt ut

I årets siste utgave av Bergenseren er temaet omsorg i koronaens tid. Du kan også lese om den nye sykkeltunnelen langs Bybanen, om kommunens nye råd for medvirkning samt få aktive tips for vinteren.

Forsiden av Bergenseren
Bergenseren 2 - 2020
Bilde: Bergen kommune

Vi følger hva som skjer med koronatesten din fra du tar den og til du får svar på nett. Skeie skole deler erfaringer fra den nye skolehverdagen - med kohorter, karantene og balansegangen mellom godt smittevern og god læringshverdag. Og Gullstøltunet sykehjem forteller om hvordan det var da de fikk koronasmitte som første sykehjem i Bergen.

Du finner også nyttige koronafakta og råd for en trygg vinter.

Sykkeltunnel og innbyggermedvirkning

Langs bybaneutbyggingen tar vi deg med 870 meter inn i fjellet for å lære mer om byggingen av Europas lengste sykkeltunnel. Vi snakker også med byrådsleder Roger Valhammer om hvordan det er å lede i en krise.

De flinke folkene ved kommunens Frisklivs- og mestringssenter gir deg råd for en aktiv vinter, mens leder og nestleder for Eldrerådet forteller litt om hvordan de jobber for å ivareta eldres interesser i politiske saker. Du får dessuten innblikk i hvordan kommunens innkjøpsavdeling jobber for etisk handel og gode arbeidsforhold både lokalt og globalt.

I tillegg håper vi du finner små og store tips som kan bidra til at du får riktig hjelp til riktig tid fra kommunen din.

Sendes til alle

Bergenseren er reklamefri kommunal informasjon. Den sendes i posten til samtlige husstander og virksomheter i Bergen kommune. Du kan laste den ned som PDF ved å klikke på lenken nederst i denne saken.

Tidligere utgaver av Bergenseren kan du lese her.

Last ned PDF