Pressemelding

Nr. 54/22
Bergen, 08. desember 2022

Byråd for barnevern og sosiale tjenester, Line Berggreen Jacobsen (Ap), inviterer til åpning av kommunalt midlertidig botilbud i Nyhavnsveien 10, mandag 12. desember klokken 11.00.

Det er en merkedag for Bergen kommune at vi nå har fått på plass et midlertidig kommunalt botilbud for en utsatt gruppe. Med dette tilbudet får beboere boliger med gode kvaliteter sammen med et godt oppfølgingstilbud med helse- og sosialfaglig bemanning hele døgnet. Så vil vi fortsette arbeidet med å få på plass en permanent løsning for midlertidig botilbud og samtidig ferdigstille flere kommunale boliger, sier byråd for barnevern og sosiale tjenester Line Berggreen Jacobsen (Ap).

Program for dagen

11.00 - 11.10: Offisiell åpning ved byråd for barnevern og sosiale tjenester Line Berggreen Jacobsen (Ap)

11.10 - 12.30:

• Tale ved seksjonssjef for bolig og områdesatsing Trond Stigen
  • Tale ved etatsdirektør i Etat for sosiale tjenester Hilde Skjelvik Larsen
  • Presentasjon av prosjektet ved Christer Bødtker i Etat for boligforvaltning og arkitekt og byggherreombud Christian Irgens
  • Appell ved Morten Sommerbakk fra Foreningen for human ruspolitikk (FHN)
  • Musikkinnslag ved Morten Sommerbakk
  • Mingling. Det serveres kaffe og kake. Omvisning i grupper ved Christian Irgens og Sosiale botjenester.

13.00 - 13.45: Program for samarbeidspartnere
14.00 - 15.00: Program for næringsdrivende og planleggere av nye kommunale boliger
16.30 - 18.00: Program for nærmiljøet

Oppfordrer til bruk av kollektiv transport

Deler av markeringen foregår utendørs/i telt på parkeringsplassen utenfor bygget. Vi oppfordrer til bruk av kollektiv transport. Det er ikke mulig å parkere utenfor bygget ettersom det er der åpningen vil foregå. Det er også lite tilgjengelig parkering i området, men det er noen plasser på tomten ved siden av bygget (Nyhavnsveien nr. 6). Ellers kan man også benytte parkering på Sandviken sykehus.

For generelle spørsmål knyttet til markeringen:
Rådgiver Eli Synne M. Eckholm. E-post: eli.eckholm@bergen.kommune.no, telefon: 47 65 55 06.

Mediahenvendelser:
Seksjonssjef Lars Ove Breivik.  E-post: lars.breivik@bergen.kommune.no, telefon: 41 50 69 99.