Kvernabekkvegen
Hovedvannledningen som ligger i Kvernabekkvegen blir nå fornyet
Bilde: Trude Haugen

Fornying av vannledning i Kvernabekkvegen

For å sørge for rent vann til folk og fjord, fornyer vi kontinuerlig vann- og avløpsnettet vårt. Nå har turen kommet til deler av Kvernabekkvegen.

Stengt veg fra 22. mars til 12. april

Kvernabekkvegen vil dessverre bli stengt ved nr 116 gjennom hele påsken og frem til og med 12. april. Omkjøring vil bli skiltet via Nordheimsvegen. Vi beklager ulempene dette medfører for beboere.

Området som nå skal fornyes er markert med oransje i kartet - mellom A1 til A2 og fra A til B.

Kartutsnitt Kvernabekkvegen
Bilde: Bergen Vann

Veien blir stedvis stengt og da er det begrenset fremkommelighet. Fotgjengere vil kunne passere. Henstiller alle til å følge skiltingen.

Fremdrift

Arbeidene har pågått en stund nå og arbeidene mellom pkt B-E er ferdig. Kun asfaltering mangler.

Nå skal vi i gang med utskifting mellom pkt A1 til A2 og fra A til B.

Det er anlagt en riggplass i området  ved Kvernabekkvegen 120.

Fornyingsarbeidet vil pågå frem til mai 2024 og vi vil informere berørte eiendommer om fremdrift underveis i prosjektet.

Trafikkavvikling

Ferdsel i veibanen må begrenses under gravearbeidet. Omkjøring vil bli skiltet. Tilkomst til eiendommer langt traseen vil bli mulig så langt det lar seg gjøre.

Den eksisterende vannledning er av asbestsement, og ved arbeid nær og med selve ledningen vil det bli satt opp et varselskilt. Dette arbeidet vil riktignok være meget begrenset. Rørene vil demonteres hele, pakkes inn og fraktes bort til godkjent mottak.

Kontaktopplysninger

Vi ønsker et godt samarbeid med berørte huseiere og ønsker at arbeidet kan gjennomføres med så liten ulempe som mulig for beboere i området. Bare ta kontakt med oss i Bergen Vann om det skulle være noe.

Byggherre: Bergen Vann – Bergen Kommune
Entreprenør: Fyllingen Maskin AS

Meld inn feil til Bergen kommunes døgnbemannede Vaktsentral

Kan vi nå deg?

Vi ønsker å informere direkte dersom det skjer noe viktig som berører deg. Sørg derfor for at vi har oppdatert kontaktinformasjon på deg.