Om oss

Etat for vurdering og rehabilitering har ansvar for å kartlegge og vurdere søknader om helse- og omsorgstjenester til voksne og eldre. Vi tildeler også rehabiliteringstjenester.

For å sikre gode pasientforløp, koordinerer vi tjenester i egen etat, og samhandler med andre etater.

Våre mål og satsingsområder

Vi ønsker å legge til rette for rehabilitering i alle pasientforløp. Vurdering av rehabiliteringsmuligheter skjer før tjenester av mer langvarig karakter tildeles. Ved tildeling og utøvelse av kommunale pleie- og omsorgstjenester har vi fokus på forebygging, tidlig innsats og rehabilitering.

Som en del av kommunens strategi for å videreutvikle og tilby kunnskapsbaserte og innovative tjenester etablerte etaten i 2021 et kraftsenter for rehabilitering som skal være pådriver for utvikling av rehabiliteringstjenester i henhold til denne strategien.

Etat for vurdering og rehabilitering er en viktig bidragsyter i tillit- og faglighetsreformen i Bergen kommune. Vi ønsker at våre ansatte skal bidra til god samhandling, sømløse pasientforløp og se nytten av å jobbe tverrfaglig.   Som ansatt i vår etat har du mulighet til å bidra til utvikling av nye innovative og kunnskapsbaserte arbeidsmetoder. På den måten ønsker vi å skape en attraktiv arbeidsplass med myndiggjorte medarbeidere som får brukt sin kompetanse slik at kommunen når de mål som settes.

Etaten består av

Organisasjonskart