Fakturering og betaling av skolefritidsordning- SFO

Redusert betaling: Husholdninger med samlet skattepliktig inntekt under 539 916 kroner kan søke om redusert foreldrebetaling i SFO.

Det finnes tre ulike ordninger for redusert foreldrebetaling i SFO:

• Inntektsmoderasjon som sikrer at foreldrebetalingen maksimalt utgjør 6 prosent av husholdningens skattepliktige inntekt.
  • Gratisplass på SFO som gir barn i 1. klasse rett til en gratis SFO-plass dersom husholdningens skattepliktige inntekt er under 350 000 kroner.
  • Søskenmoderasjon som gir familier med mer enn to barn i SFO 25 prosent reduksjon i foreldrebetalingen fra og med barn nummer tre. Denne beregnes automatisk.

Du finner mer informasjon om disse tre ordningene og om hvordan du går frem for å søke via denne lenken: Redusert foreldrebetaling i SFO

Fakturering av SFO-plass

Faktura sendes ut digitalt dersom du har laget avtale om dette i egen bank; hvis ikke sendes den som vanlig brevpost. Det er også mulig å logge seg inn på "Min side" øverst til høyre på kommunens hjemmeside for å finne oversikt over alle kommunale fakturer.

Dersom du har andre spørsmål om SFO-faktura, finner du mer informasjon på siden Fakturering og betaling av skolefritidsordning - SFO.