Fakta om Krohnengen og Eventyrskogen skole

Krohnengen skole består av to avdelinger: Krohnengen som i år har 359 elever fra første til sjuende trinn, og Eventyrskogen med 74 elever, for barn på 1.-4. trinn som bor i ytre del av Sandviken.

Krohnengen skole i Professor Dahls gate 35 åpnet i 1880 og er den eldste kommunale skolen i Bergen. Eventyrskogen skole befinner seg i Heien 29 og er en "grendaskole" for for de yngste elevene våre. Disse ville ellers hatt en veldig lang skolevei, og med det barnetallet som er i skolekretsen nå, ville det heller ikke vært plass til alle elevene på Krohnengen. Det offisielle navnet på Eventyrskogen skole er: Krohnengen skole, avdeling Eventyrskogen. Skolen har et elevtall på 74 elever,  fordelt på en klasse på hvert trinn fra 1. til 4. På mellomtrinnet er alle skolens elever samlet på Krohnengen.