Innføringsprosjektet “Bergens Digitale Barnevern” skal sørge for mottak og innføring av leveranser fra DigiBarneverns kommunale og statlige delprosjekt, med nødvendige tilpasninger i og for Bergen kommune. Innføringsprosjektet skal sørge for mottak og innføring av leveranser fra DigiBarneverns kommunale og statlige delprosjekt, med nødvendige tilpasninger i og for Bergen kommune.
Overordnede mål for prosjetket
- Rask behandling og beslutninger innenfor lovpålagte frister
- God kvalitet i saksbehandling og oppfølging
- Sikkerhet, sporbarhet og kontrollerbarhet i all saksbehandling
- Effektiv og god utnyttelse av samfunnets ressurser
- Likebehandling og forutsigbarhet for barn, unge og foresatte
- Tilgjengelighet på informasjon som kan brukes til å forstå, styre og videreutvikle det barnevernsfaglige arbeidet
Resultatmål
- Kommunen mottar bekymringsmeldinger fra Nasjonal portal for bekymringsmeldinger
- Kommunen arbeider med barnevernssaker i henhold til Barnevernsfaglig kvalitetssystem (BFK)
- Kommunen har tatt i bruk det nye fagsystemet (og sluttet å bruke det gamle fagsystemet)
- Kommunen har tatt i bruk innbyggertjenester
- Kommunen rapporterer til
Facebook-gruppe for prosjekt
I denne gruppen skal vi legge ut informasjon og oppdateringer fra prosjektet.