Vigilo for kommunikasjon mellom hjem og skole

Skolen bruker Vigilo som kommunikasjonsløsning mellom skole og hjem.

Skolen benytter Vigilo for å sende deg meldinger og dele informasjon med deg.  Vigilo er tryggere og bedre egnet til å ivareta personvern og informasjonssikkerhet.

Hva skal du bruke Vigilo til? Vigilo skal brukes til å dele praktisk informasjon mellom deg og skolen. Du kan bruke Vigilo for å sende meldinger til skolen, melde fravær og for å få tilgang til innhold publisert av skolen. Skolen vil tilsvarende sende deg meldinger og publisere informasjon til deg i Vigilo. Sensitive opplysninger skal ikke deles med skolen via Vigilo. Eksempler på dette er opplysninger om helse, religion, mobbesaker og personlig økonomi. For slike henvendelser må du bruke kontaktskjema her på skolens hjemmeside eller ringe skolen direkte. For mer informasjon om hvordan du kan bruke Vigilo for å kommunisere med skolen og for å lese om hvordan Vigilo behandler personopplysninger, se innbyggerhjelpen på Bergen kommunes nettside. Har du barn på SFO? Skole og SFO er to separate enheter i Vigilo. Ved fravær må du derfor sende to separate fraværsmeldinger, én til skolen og én til SFO. Hvordan komme i gang? Du kan logge inn i Vigilo foreldreportal i nettleser på PC, Chromebook eller nettbrett. Du kan laste ned Vigilo sin app på smarttelefon eller nettbrett fra App Store, Google Play eller AppGallery.