Gå tilbake til:
Du er her:

Innbyggerservice hjelper deg

Har du spørsmål om tjenester i Bergen kommune? Innbyggerservice i Kaigaten 4 kan hjelpe deg ved personlig henvendelse, per telefon, post/e-post, chat og Facebook.

Infoservice består av tre deler: Innbyggerservice, kopisenter og interndistribusjon.

Innbyggerservice

Innbyggerservice er kommunens sentrale servicetorg og ansikt utad. Senteret har ansvaret for hovedsentralbordet til Bergen kommune - tlf. 05556.

  • Postadresse:
    Innbyggerservice
    Bergen kommune
    Postboks 7700
    5020 Bergen
  • Åpningstider:
    Mandag og fredag: 08.00-15.00
    Tirsdag, onsdag og torsdag: 08.00 - 20.00

Her er noen eksempler på hva du kan få hjelp til hos Innbyggerservice:

  • Få hjelp til å finne frem på kommunens nettsider
  • Ulike typer skjema (f.eks. søknadsskjema for legat, barnehageplass, bostøtte etc.)
  • Oversikt over utlyste interne/eksterne stillinger
  • Oversikt over saker til for eksempel bystyret, komitéer og byråd
  • Utlån av møterom
  • Hjelp til å finne frem i kommunal/offentlig forvaltning
  • Du får svar enten der og da eller får hjelp til hvordan du skal gå frem videre.

Kopisenteret
Til Infoservice hører også Kopisenteret i Rådstuplass 8. Kopisenteret produserer blant annet kommunale skjema, skolekalendere og årsplaner, årsrapporter, visittkort, brosjyrer, plakater og brevark.

Interndistribusjon
Interndistribusjon håndterer all internpost i Bergen kommune, med postfordeling og utkjøring av post til kommunale avdelinger og instanser.