Gå tilbake til:
Du er her:

Om skolen

Skolens satsingsområder 2018-19

Bergen kommune har utarbeidet Kvalitetsutviklingsplan for fireårsperiode 2016-2020: «Sammen for kvalitet - Læring». I tråd med innholdet i denne planen, er Rolland skoles satsingsområde en videreføring av fjoråret og fokusområdet vårt er «Læring for framtiden».

(30.10.2018)

Rolland skole er en INGEN UTENFOR skole

"Ingen utenfor" er vårt program som skal bidra til at ingen barn skal bli mobbet eller holdt utenfor på skolen. Hos oss skal alle være med - ingen skal være utenfor. "Ingen Utenfor" er redd Barnas program for arbeidet med et godt og inkluderende klassemiljø

(12.01.2018)

Trivselslederprogrammet

Rolland skole følger Trivselslederprogrammet

(12.01.2018)

Skolens satsingsområder skoleåret 2017-18

Bergen kommune har utarbeidet Kvalitetsutviklingsplan for fireårsperiode 2016-2020: «Sammen for kvalitet - Læring». I tråd med innholdet i denne planen, er Rolland skoles satsingsområde en videreføring av fjoråret og fokusområdet vårt er «Læring for framtiden».

(05.10.2017)

Satsingsområder 2016-17

Bergen kommune har utarbeidet Kvalitetsutviklingsplan for kommende fireårsperiode 2016-2020: «Sammen for kvalitet - Læring». I tråd med innholdet i denne planen, er Rolland skoles satsingsområde dette skoleåret «Læring for framtiden».

(15.11.2016)

Satsingsområder på Rolland skole 2015-2016

Grunnleggende ferdigheter i lesing, skriving og sosial kompetanse er våre satsingsområder dette skoleåret. I vedlagte filer kan du se presentasjonene fra foreldremøtet i Rollandshallen.

(16.10.2015)

Være sammen 1.-7. - det liker vi!

Denne høsten har det vært flere kjekke fellesaktiviteter for elevene på Rolland skole. Vi har hatt "kick off" for nye TL-elever på skoleplassen, FN-markering i Rollandshallen og mandag denne uken hadde vi felles "kick off" i Rollandshallen for årets leseaksjon.

(05.11.2014)

Fortsatt satsing på Leselos og lesing som grunnleggende ferdighet

Rolland skole satser videre på Leselos. Vi arbeider systematisk med ulike delferdigheter som er nødvendig å mestre i møte med ulike typer tekster, papirbaserte og tekst på skjerm. Å bli en god og selvstendig leser handler også om å kunne orientere seg og delta aktivt i samfunnet.

(18.09.2014)