Gå tilbake til:
Du er her:

Ofte stilte spørsmål

Husk å bestille tid for å snakke med en saksbehandler! Et av spørsmålene vi ofte får, er nettopp dette: "Hvorfor får jeg ikke prate med en saksbehandler her og nå?" Under finner du korte, greie svar på spørsmål som ofte går igjen.

Hvor lang saksbehandlingstid har VA-etaten?
Vanligvis har vi tre ukers behandlingstid fra komplett søknad. Om sommeren noe lenger grunnet ferieavvikling. For anlegg som skal overtas til offentlig drift og vedlikehold er det fire ukers behandlingstid.


Må jeg bestille time for å få snakke med en saksbehandler?
Ja, vi anbefaler deg å bestille time dersom du skal snakke med en saksbehandler.
De er opptatt med mange ulika gjøremål, og vi kan ikke garantere at de er tilgjengelig dersom avtale ikke er bestilt.


Hvor lang tid tar det å få ut ledningskart eller grunnlagsinformasjon?
Det tar en til tre virkedager å få ut disse bestillingene. Større bestillinger har vanligvis en behandlingstid på tre virkedager. Profesjonelle aktører kan også bestille ledningskart via www.infoland.no i tidsrommet 07.00-00.00


Hvor finner jeg skjemaet "Anmodning om grunnlagsinformasjon"?
Dette skjemaet kan lastes ned her
Den finnes også på hjemmesiden vår under menyen «For bedrifter».


Hvor/hvordan kan jeg melde fra om feil når det gjelder vann, avløp, vei, parkering og miljø?

Melding om feil kan du gjøre her
Akutte hendelser kan varsles via Vaktsentralen hele døgnet
Tlf 55 56 78 15