Legger frem Kulturstrategi for ungdom 2022 - 2026

Byrådet legger frem Kulturstrategi for ungdom 2022-2026.

Kulturstrategi for ungdom 2022-2026 skal formidle den kulturpolitiske satsingen på den yngre delen av befolkningen, med det mulighetsperspektivet som ligger i inkludering, mangfold og medvirkning.

Ungdom er en ressurs og kulturstrategien viser de utfordringer som kan stå i veien for ungdoms engasjement og deltagelse. Kulturstrategien viser den veien Bergen kommune ønsker å gå for å imøtekomme dem gjennom gode og fremtidsrettede strategimål på kunst- og kulturfeltet.

Kulturstrategien er lagt opp med satsingsområder som forklarer ambisjoner for den gjeldende perioden, og strategimål som viser retning for å nå disse.

Strategien er tidligere lagt ut på høring av byrådet, med frist 18. mars.
Les tidligere omtale av saken.

Det er mottatt innspill fra to høringsinstanser, Ungdomsrådet og Kommunalt råd for personer med funksjonsnedsettelser. Høringssvarene er nå gjennomgått, og en endelig kulturstrategi er ferdigstilt med enkelte justeringer.

Saken skal til videre behandling i utvalg og bystyre.

Les dokumentene i saken

LES OGSÅ: Her er sakene fra byrådet 28. april