Gå tilbake til:
Du er her:

Last ned parkeringsappen:
Du laster ned appen fra Google Play eller AppStore. Bruk søkeord «P i Bergen».

Slik bruker du appen:
Når du åpner appen første gang, registrerer du deg for å få opprettet en avtale og knytter denne til et betalingskort.

Bruker du ikke parkeringsappen til parkering, men for å se etter ledig plass i p-hus, trenger du ikke å registrere betalingskort.

Når parkeringen starter registrerer du kjøretøyets registreringsnummer og deretter rett takstkode (eks. på takstkode: 6001, Sentrum ekspressplasser). Rett takstkode finner du  å alle automater og parkometre eller i  appens kart. Velg løpende tid, eller oppgi en tid.

Du kan når som helst stoppe, eller forlenge parkeringstiden, men ikke utover maks parkeringstid for takstområdet.

Når du er ferdig med en parkering velger du "Stopp parkering" i appen og avgiften blir beregnet frem til dette tidspunktet. Beregning av avgiften blir da kun for den tid du virkelig har parkert. Avgiftskravet blir sendt til ditt betalingskort og belastet automatisk. Kvittering for parkeringsbetaling vil du kunne hente direkte fra appen under «Historikk» i  sidevalget til venstre,

Test appens muligheter
Prøv litt av funksjonaliteten, som f.eks. informasjon om takstområdene og ledige plasser i P-hus. Til venstre kan du trekke frem en meny, hvor du kan se vilkår for å bruke appen og få tilsendt kvittering på e-post

Kriterier og vilkår

Avtalevilkår for parkeringsappen, P i Bergen

Generelt

  • Dette er en avtale mellom Bergen kommune Bymiljøetaten som tilbyder, og kunden som kjøper.
  • Avtalen omfatter betaling for parkering og betaling av piggdekkgebyr.                                                                                                                      
  • Avtalen er gyldig fra det tidspunkt kunden aksepterer disse vilkårene.                       
  • Vilkårene godkjennes ved å opprette en brukerkonto.
  • Kunden er ansvarlig for å oppgi riktig takstkode (gruppe) og kjøretøyets riktige registreringsnummer ved hver registrering av en parkeringsaktivitet, oblat for piggdekk eller parkering.
  • Parkering må alltid følge de parkeringsreguleringer og anvisninger som til enhver tid gjelder.
  • På samme telefon kan du kun ha én parkering og et pigg dagsoblat aktivt samtidig.

Betaling

  • Avtalen gir kunden rett til å benytte parkeringsappen, som et betalingsmiddel for de tjenester som til enhver tid tilbys i systemet.
  • For tjenesten som kunden kjøper, gir avtalen rett til å belaste kundens betalingskort med de til enhver tid gjeldene priser.
  • For å kunne betale med appen, forutsettes det dekning på betalingskortet minimum tilsvarende kjøpesummen. Ved kjøp blir et beløp på kr. 100,- reservert på betalingskortet.
  • Dersom det ikke er dekning for betaling på betalingskortet, eller dersom det ikke oppnås forbindelse, må andre godkjente betalingsmidler benyttes.
  • Ved betaling via betalingskort, blir betalingen behandlet av Bambora, som tilbyr en sikker elektronisk betalingsløsning. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til norsk regelverk. Det vil ikke bli lagret opplysninger om betalingskortet i parkeringsappen.
    • Dersom du har el-bil parkerer du gratis på offentlig regulerte avgiftsplasser (parkometer, automatplasser og i boligsone 8-29) på gategrunn. På plasser med tidsbegrensning må du ha urskive for å dokumentere at parkeringen er i henhold til tidsbegrensningen.
    • Det påløper purregebyr dersom faktura ikke blir betalt.
    • Avtalen blir sperret dersom man har et utestående beløp, og blir ikke åpnet igjen før beløpet er betalt.

Avtaleperiode og oppsigelse

  • Kunden har til enhver tid rett til å si opp avtalen ved henvendelse til Bymiljøetaten
  • Bymiljøetaten kan si opp avtalen med kunden med forutgående skriftlig varsel dersom Bymiljøetaten stanser å tilby tjenesten, endrer tjenesten vesentlig eller av andre årsaker ikke opprettholder denne.
  • Ved mislighold kan Bymiljøetaten si opp avtalen umiddelbart uten forutgående varsel.
  • Ved eventuell mislighold og oppsigelse av avtalen bortfaller ikke partenes uoppgjorte forpliktelser, herunder kundens utestående betalingsforpliktelser.

Behandling og bruk av personopplysninger

  • Bymiljøetaten registrerer kun de opplysningene som er nødvendige for å administrere kundeforholdet ditt og disse data lagres i Norge. Registrerte opplysninger behandles i henhold til gjeldende lover og regler.
  • Parkeringsdata registreres og lagres for å kunne dokumentere kjøp av tjenesten. Det registreres ingen personopplysninger for statistisk bruk.

Kontakt
Bymiljøetaten, Kundesenter
Neumanns gate 1
5015 Bergen
Telefon 55 56 56 90
parkering@bergen.kommune.no

Eller for spørsmål relatert til boligsone:
boligsone@bergen.kommune.no

 På sikt skal det vera mogeleg å kjøpa både dagsoblat, vekesoblat, månadsoblat og sesongoblat for piggdekk.

Har du spørsmål?

Kontakt Bymiljøetaten

Vis i kart

Besøksadresse:
Neumanns gate 1 - Vi holder åpent fra 07:30 til 15:00.
Åpningstidene gjelder hverdager. Lørdag og søndag har vi stengt.

Telefonen betjenes fra 07:45 til 15:30.