FESTKONSERT: Med bidrag fra Bergen kommune kan du få oppleve gratiskonsert med Sviskekompott i Universitetsaulaen i Bergen, 31. mai. For tiden turnerer de for Bergens kulturelle spaserstokk.  FV:  Helge Lilletvedt, Hilde Trætteberg Serkland og Mari Persen.
FESTKONSERT: Med bidrag fra Bergen kommune kan du få oppleve gratiskonsert med Sviskekompott i Universitetsaulaen i Bergen, 31. mai, med bidrag fra to unge solister ved Bergen Nasjonale Opera. For tiden turnerer Sviskekompott for Bergens kulturelle spaserstokk. FV: Helge Lilletvedt, Hilde Trætteberg Serkland og Mari Persen.
Bilde: Kim Einar Andreassen

Bidrar med festkonsert på generasjonsfestival

Bergen kommune bidrar med festkonsert fra Bergens kulturelle spaserstokk og byrådsleder Christine Meyer deltar i debatt om menneskerettigheter under Generasjon – En aldringsfestival, 31. mai.

Generasjon – En aldringsfestival, som arrangeres 31. mai, setter fokus på hva slags samfunn du vil ha når du blir gammel. På festivalen kan du delta i debatter og samtaler, verksteder, oppdatert forskning, kunstopplevelser og en mesterklasse spesielt for omsorgsarbeidere.

Som partner i festivalen, bidrar Bergen kommune med Sviskekompott, som for tiden er en konsert på Bergens kulturelle spaserstokk. I tillegg bidrar kommunen til en rekke deltakere til debatter og verksteder. Festivalen er gratis og åpen for alle, men du må melde deg på.

Her er kommunens bidrag til programmet:

• Feiring: Festkonsert: Hilde Trætteberg Serkland, Mari Persen, Helge Lilletvedt (Sviskekompott/Den kulturelle spaserstokken) i samarbeid med Louise Engeseth og Ludvig Lindström (Bergen Nasjonale Operas Opptur-program)
  • Samtale: Menneskerettigheter/ Med blant andre byrådsleder Christine Meyer
  • Samtale: Velferd i spill/ Med blant andre byråd for eldre, helse og omsorg, Marte Monstad
  • Samtale: Aldringsvennlige nabolag: Hva er oppskriften? Med blant andre Maria Molden ved Byarkitekten
  • Verksted: Bopilotkontor/ Med Tina Larsen ved Byarkitekten
  • Verksted: Nabolagsverksted/ med blant andre Anne Karine Aspholt Monsen ved Etat for hjemmebaserte tjenester
  • Se hele programmet for festivalen og meld deg på gratis her