På YA er vi ulike, men høyrer saman!

Viktig informasjon til deg som har skolestarter i august 2024!

Velkommen til Ytre Arna skule! Vi ser fram til å bli kjent med barn og foreldre! Her finner du som forelder til skolestarter høsten 2024 viktig informasjon.

Innskriving via digitalt skjema:

For å forberede oss på å ta imot ditt barn trenger vi følgende informasjon fra deg:

• Godkjenning på at vi kan kontakte barnets barnehage, PPT og helsestasjon for overføring av nødvendig informasjon.
  • Informasjon om barnets morsmål er noe annet enn norsk. Informer da om hvilket språk barnets førstespråk er.
  • Medisinske opplysninger som du mener vi på skolen trenger å vite (dette kan også være ulike matallergier/intoleranser).

Det er viktig at opplysningene du sender blir behandlet trygt og sikkert. Derfor ber vi deg om å benytte et digitalt innskrivningsskjema. Henvendelsen blir lagt direkte i vårt arkivsystem, og ditt og barnets personvern vil bli ivaretatt. Vi vil ikke at du sender oss disse opplysningene på epost. Denne lenken sender deg direkte til skjemaet. Skjemaet finner du også ved å gå inn på artikkelen Skolestart på kommunens hjemmesider.

Hvis du, eller ditt barn, ikke har norsk fødselsnummer (11 siffer) vil ikke skjemaet virke. Du må da ta kontakt med skolen på telefon eller oppmøte. Da vil vi hjelpe deg med innskrivingen.

SFO
Fra 15. april er det mulig å søke SFO-plass hos oss. Alle som søker får plass. Informasjon om søknad, plasstyper og priser finner du på denne innbyggerhjelpen. Ta kontakt med oss dersom du trenger hjelp til å søke.

Det er mulig å søke om redusert betaling hvis husstanden tjener mindre enn 570 900 kroner. Informasjon om hvordan du søker finner du på denne innbyggerhjelpen.

Elever på 1. og 2.trinn får 12 timer gratis SFO i uken, og fra høsten 2024 vil ordningen også gjelde elever på 3.trinn. Det betyr at redusert plass er gratis for alle mens hel plass koster 639 kr i måneden. Matpenger på 340 kr kommer i tillegg for alle.

Vigilo

Skolen bruker Vigilo til kommunikasjon med foresatte både i skole og SFO. Vi anbefaler dere å laste ned appen.

Bli kjent før skolestart

Skolen har et godt samarbeid med barnehagene, og en av planene våre er et barnehagebesøk i mai. Ansatte fra skolen vil også komme på besøk i barnehagene. 6.juni blir foreldre og barn invitert til førskoledag på skolen. Det er viktig for oss å gjøre overgangen så trygg og forutsigbar som mulig. Ta kontakt dersom dere har spørsmål eller ønsker en samtale.

Datoer for oppstart august

SFO er åpen fra torsdag 1.august 2024. Du som foreldre avgjør om / når barnet begynner på SFO, men vi anbefaler en eller to uker på SFO før skolestart for å bli kjent med hverandre, de voksne og skolebygget før undervisningen starter.

Første skoledag er torsdag 15.august 2024.

Mer informasjon?

Mer informasjon om skolestart i Bergen kommune finner du på nettsiden Velkommen til bergensskolen

Mer informasjon om Ytre Arna skule finner du på skolens nettside. Her kan du lese om skolens pedagogiske planer, skoleruten for neste år, kontaktinformasjon og arbeidsplanene til 1.trinn i år.

Vi gleder oss til å bli kjent med dere!

Vennlig hilsen Ytre Arna skule

Torunn Reistad Skurtveit, rektor