Bilde tatt av utsiden av Noreide barnehage
Nordeide barnehage på Søreide

Om oss

Velkommen til Nordeide barnehage! Vi ligger sentralt til mellom Søreide skole og Søreide kirke ved fotballbanene på Søreide i Ytrebygda bydel. Vi eies av Bergen kommune og tilbyr plass til 86 barn

De kommunale barnehagene i Bergen har felles verdigrunnlag som gir retning for det pedagogiske arbeidet og samhandlingen med barn og foresatte.

Våre verdier er:

- Varme; Vi gir barnet omsorg og trygghet. I møtet med barn skal vår hjertevarme gi næring og vekstmulighet.
- Ser barnet; Vi ser det enkelte barns egenverdi. Barnet gis gode betingelser for læring og utvikling basert på vår anerkjennende væremåte.
- Inkluderende; Vi skaper gode relasjoner, der alle barn blir sett og bekreftet.

Våre ansatte er opptatt av tilknytning, nære relasjoner og la barna medvirke.  Alle er likeverdige, skal oppleve glede, anerkjennelse og å være en naturlig del av fellesskapet.  Vi har alle barnas beste i tankene i alt vi gjør.

Vi har egen buss som gjør det lett å komme seg rundt i byen til ulike turområde og kulturtilbud.

Barnehagen har nye, fine lokaler (2020) og er bygget med tanke på praktiske løsninger for barn, foreldre og ansatte. Vi har et stort, flott allrom som er hjertet i huset. Der samles vi bla til fellesaktiviteter. Avdelingene har også egne tider der de kan bruke rommet til motorisk lek, matlaging, dramaaktiviteter, musikksamlinger osv. Vi er organisert i avdelinger, men har også fokus på å knytte vennskap på tvers.

Vi følger kommunale opptakskriterier.  Informasjon om opptakskriterier finner dere i vedtektene våre.

Velkommen til oss!

Velkommen inn!
Vinter

Velkommen til oss :-)