Sælen oppveksttun

Velkommen til Sælen oppveksttun barnehage

Sælen oppveksttun barnehage ligger i Fyllingsdalen bydel. Vi tilbyr barnehageplass til 81 barn i alderen 1-6 år. Vår barnehage eies og drives av Bergen kommune.

Barnehagen er en del av Bergen Kommune sitt første Oppveksttun som åpnet i 2007. Barnehagen samarbeider tett med skole og SFO.

I barnehagen  er barnegruppene inndelt avdelingsvis etter alder.

I første etasje har vi tre avdelinger med plass til barn i alderen 1-3 år. I andre etasje finner dere tre avdelinger med plass til barn i alderen 3-6 år.

Barnehagen har en dagsrytme som skal sikre barn forutsigbarhet og oversikt. Dette omhandler blant annet måltider, lek og andre aktiviteter inne og ute. Som en del av rytmen gjennom dagen, tilrettelegger vi for barn som har behov for å sove og slappe av.

Barnehageåret 23/24 skal vi ha et ekstra fokus på tema: Mangfold likeverd og respekt. I et samfunn der kultur, språk og sosiale strukturer er i stadig endring, blir barns erfaringer med å møte dagens mangfold med åpenhet, menneskeverd og respekt en forutsetning for bærekraftig utvikling. Vi vil møte mangfoldet på Sælen som en ressurs.

Dette barnehageåret har vi som mål å fremme et sunt kosthold som legger grunnlaget for sunne vaner tidlig i livet. I vår barnehage er sunt matvalg en prioritet. Vi setter derfor stor vekt på å tilby barna næringsrik og lite bearbeidet mat.

Vi serverer et variert utvalg av frukt og grønnsaker, og oppfordrer barna til å eksperimentere med ulike smaker og teksturer.

Barnehagens åpningstid er 07:30 – 16:30. Vi har ferielukket tre uker i juli, og avholder fem planleggingsdager pr. kalenderår der barnehagen er stengt. Her følger vi Bergen kommunes skolerute som er tilgjengelig på våre nettsider.

Velkommen til oss!