Snorklipping
Barna får klippe snoren! Erlend Tonning og Alexandra Altermark fra Bymiljøetaten hjelper til, sammen med byråd for klima, miljø og byutvikling, Ingrid Nergaard Fjeldstad.
Bilde: Hannah Lassen

Åpnet ny lekeplass i Sandviken

Sammen med små og store, feiret vi at Sudmannsvei lekeplass hadde blitt oppgradert etter å ha vært slitt i flere år.

– Er det noe som er viktig for at byen vår skal være bra å bo i, så er det gode lekeplasser hvor vi kan være ute sammen, sa byråd for klima, miljø og byutvikling, Ingrid Nergaard Fjeldstad, da hun holdt tale på åpningen av den nye plassen.

Do med tak.
Det nye toalettbygget har også tak en kan søke ly under på regntunge dager.
Bilde: Alexandra Altermark

Sudmannsvei lekeplass har fått en stor oppgradering. Plassen har fått lek, toalett og bedre tilkomst og belysning. Her kan du nyte byens beste utsikt, mens du klatrer, disser og leker med både vann, sand, i trærne og i gressbakken.

– Vi har laget lys sånn at det føles trygt å være her også på vinterkveldene, og vi har gjort adkomstveien lettere å gå og å trille på. Vi har bygget en drikkevannspost og fellesgrill sånn at du kan grille, og til sommeren kan en plukke og spise av bærbuskene som er plantet her, forteller prosjektleder i Bymiljøetaten, Alexandra Altermark.

Sklie, klatrevegg og trapper i tre.
Bilde: Alexandra Altermark

Lekeplassen har også fått et toalett, som kan brukes når du er på lekeplassen, eller om du er på vei opp eller ned fra byfjellene.

Elever ved Krohnengen barneskole, og barn og foreldre fra Christinegården barnehage har bidratt med verdifull lokalkunnskap og innspill til de nye planene for plassen.

Her finner du lekeplassen.

Utsikt fra lekeplassen.
Lekeplassen har sjø- og fjellutsikt.
Bilde: Alexandra Altermark

Prosjektet er utarbeidet i samarbeid med Norconsult AS, og er bygget av anleggsgartnermester Jans Hageservice AS. Byggherre er Bymiljøetaten.