Gå tilbake til:
Du er her:
Inngangspartiet til Plan- og bygningsetaten
Plan- og bygningsetaten
Bilde: Agnete Helene Matre, Bergen kommune

Nytt saksbehandlingssystem i Plan- og bygningsetaten

Plan- og bygningsetaten tok i bruk et nytt saksbehandlingssystem i månedsskiftet april/mai. Vi har for tiden meget stor pågang, noe som påvirker vår leveringstid. Beklager ulempene dette medfører.

Dette er et system det har vært jobbet med og vi har forberedt godt i alle etatens avdelinger. Vi gleder oss til å ta i bruk det nye systemet! Når vi nå går over til det nye systemet, må vi likevel forvente en overgangsprosess i etaten. 

- Vi ser fram til å ta i bruk det nye systemet. For etaten er dette en helt nødvendig oppgradering, og vi har i flere år nå vært prøvekaniner i utviklingen av et helt nytt verktøy for våre saksbehandlere. Vi tror dette vil gjøre hverdagen enklere for både oss og alle kundene våre, sier etatsdirektør Tarje Wanvik.

Hva vil det si for deg som har saker til behandling hos oss?

I forbindelse med innføring av det nye systemet må det regnes med noe lengre saksbehandlingstid ettersom vi har meget stor pågang. Det kan også ta noe lengre tid før vi får booket og avholdt møter samt besvart henvendelser. Vi håper på forståelse for dette og vi beklager ulempene dette medfører. 

Vi gjør samtidig oppmerksom på at de pågående sakene får nytt saksnummer. Ved henvendelser oppgi ditt nåværende saksnummer inntil videre. 

Innsyn i saker

I forbindelse med skiftet av arkivsystem, blir det opprettet et nytt dokument i hver sak med nytt saksnummer og referanseopplysninger fra det gamle systemet. Dokumentet er internt og inneholder ingen nye opplysninger. Det vil derfor ikke bli lagt ut for vanlig, offentlig innsyn, jf. offentleglova § 14.