Byttekveld for sommerkjoler. Foto: Bærekraftige Liv på Landås
Søm og bobler: Byttekveld for sommerkjoler. Foto: Kristine Møgster/Bærekraftige Liv på Landås

Søk støtte til arrangementer under Gjenbruksuken 2023

Frivillige organisasjoner kan få inntil 10.000 kroner per arrangement.

18.-24. november arrangeres Gjenbruksuken i Bergen og omegn, der Bergen kommune og BIR inviterer til en hel uke dedikert til gjenbruk.

Vi ønsker å synliggjøre mangfoldet som finnes innen ombruk, reparasjon, utlån- og deleordninger og andre sirkulære løsninger.

Redusere det materielle forbruket

Frivillige organisasjoner kan søke støtte til å gjennomføre arrangementer under Gjenbruksuken. Arrangementet må ha som hovedformål å bidra til redusert materielt forbruk og avfallsmengde. Eksempler på arrangementer kan være klesbytting, kurs i reparasjon av elektronikk, workshop om matsvinn eller en panelsamtale om politiske virkemidler. Her er vi åpne for et bredt spekter av innfallsvinkler.

Se gjerne videoen under for inspirasjon, eller les om de ulike arrangementene som ble gjennomført i 2022.

Få opptil 10.000 kroner i støtte

Hvert arrangement støttes med opptil 10.000 kroner. Søknadsportalen åpner mandag 11. september klokken 09.00. Søknadene behandles fortløpende etter førstemann-til-møllen-prinsippet.

Mer informasjon om ordningen og vilkår for å motta støtte finner du her:

Ta kontakt med klimaetaten@bergen.kommune.no hvis du har spørsmål om tilskudd til arrangementer under Gjenbruksuken 2023.

Les mer om: