Logoen til innovasjonsuken OPP med datoene 18. til 24. september
OPP: Under innovasjonsuken OPP blir entreprenørskap feiret. Blant annet ved at Bergen kommune deler ut etablererprisen under innovasjonsuken.

Innovasjonsuken OPPe og går fra 18. september

Innovasjonsuken OPP går av stabelen 18. til 24. september. Det er en uke med arrangementer for alle som synes entreprenørskap og innovasjon er spennende. Etablererprisen blir delt ut under uken.

Bergen kommune er en av støttespillerne til Innovasjonsuken OPP. OPP er en årlig feiring av entreprenørskap. Svært mange av arrangementene er gratis å delta på og det er også mulig å overvære flere av dem digitalt.

Næringsseksjonen i Bergen kommune deltar i styringsgruppen for arrangementet, bidrar med tilskudd og er også med på gjennomføringen.

Utdeling av etablererpris

De siste årene har også Bergen kommunes etablererpris blitt delt ut under OPP. Det skjer også i år under arrangementet Demo Day 20. september 2023. På Demo Day vil 25 selskaper ha korte innsalg for å få oppmerksomhet hos mulige investorer i salen.

Uventede samarbeid om mat og drikke

Næringsseksjonen i kommunen  jobber også med å utvikle Bergen som matby. Sammen med Etablerersenteret, Matarena, Vestland fylkeskommune inviterer Bergen kommune til kveldsarrangementet «Mat, drikke, innovasjon og tradisjon». Dette arrangementet finner også sted 20. september.

Temaet er hvordan nyskaping og uventede samarbeid har gjort en forskjell for produsenter av mat og drikke i Vestland fylke. Det blir samtaler fra scenen, smaksprøver og mingling.

Les mer om: