Foto fra Summit i Håkonshallen i 2023
TOPPMØTE I HÅKONSHALLEN: Mandag 15. april er det klart for One Ocean Summit i Håkonshallen.
Bilde: Paul S. Amundsen/Klima og miljødepartementet

Se toppmøtet One Ocean Summit

Et bærekraftig hav var tema da nasjonale og internasjonale krefter samlet seg i Håkonshallen under toppmøtet One Ocean Summit mandag 15. april.

Målet med dagen var å fremme kunnskap og internasjonalt samarbeid i tråd med FNs tiår for havforskning. I tillegg til statsminister Jonas Gahr Støre, deltok fiskeri- og havminister Cecilie Myrseth, samt representanter fra forskning, industri, sivilsamfunn og De unges havpanel.

Se møtet i opptak

One Ocean Summit fant sted i Håkonshallen fra klokken 10.00-15.00. Det ble sendt direkte via Bergen kommune sin YouTube-kanal (møtet foregikk på engelsk):

Statsminister Jonas Gahr Støre på talerstolen i Håkonshallen
HAVSAMLING: Statsminister Jonas Gahr Støre la i fjor Regjeringens havkonferanse til Bergen og One Ocean Week. I år kommer han tilbake for å delta på One Ocean Summit.
Bilde: Paul S. Amundsen/Klima og miljødepartementet

Program

One Ocean Summit har som mål å fremme kunnskap og viktigheten av et internasjonalt partnerskap for et sunt hav og en bærekraftig utvikling. Første del av møtet vil belyse globale utfordringer knyttet til havet. Andre del tar for seg forvaltning og muligheter i Nordsjøen. Se program for dagen.

Bergen kommune og Vestland fylkeskommune er vertskap.

Les mer om havuken

One Ocean Week går av stabelen 13.-19. april. Se programmet på www.oneoceanweek.com.