Noen holder en mobiltelefon i hånden og på skjermen er det en oversikt over lønnsslippene.

Jobber du i Bergen kommune finner du lønnsslippen din ved å logge deg inn på Min kommune eller de interne nettsidene Allmenningen. Lønnsslippen viser grunnlaget for lønnen som er utbetalt. Lønnsslippen er vanligvis tilgjengelig rundt den 6. i hver måned. Den 12. i hver måned blir lønn betalt ut.

Lønningsdag

Lønningsdag for ansatte i Bergen kommune er den 12. i hver måned. Faller den 12. på en helg eller helligdag, blir lønnen utbetalt siste ordinære arbeidsdag før normal lønningsdag.

Eksempel: Er den 12. en søndag, blir lønnen betalt ut fredag den 10.

Lønnsslipp

En lønnsslipp viser hva som er grunnlaget for lønnen som blir utbetalt. Lønnsslippen blir vanligvis sendt ut noen dager før lønningsdag. Du kan normalt vente å finne lønnsslippen tilgjengelig rundt den 6. i hver lønningsmåned.

Spørsmål om lønn og lønnsslipp

Du må ta kontakt med ditt arbeidssted og din leder hvis du har spørsmål om lønn og lønnsslipp.

Alle ansatte i kommunen har en egen profil på intranettet Allmenningen. Klikker du på din profil, vil du få frem lønnsslipper som et valg i menyen til venstre.

Slik ser siden med oversikt over dine lønnsslipper ut:

Skjermdump av en nettside som viser oversikt over lønnsslipper
Slik ser siden "Min profil" ut på intranettet Allmenningen. Her finner du alle lønnsslippene dine.

Dersom du ikke er logget på kommunens nettverk, er det mulig å få tilgang til Allmenningen fra hvor som helst i verden med nettilgang. Da logger du deg på allmenningen.bergen.kommune.no. Du logger deg inn gjennom ID-porten. Du kan bruke BankID for å logge deg inn.

På videoen nedenfor kan du se hvordan dette gjøres fra en mobiltelefon:

På samme måte som du fra utsiden kan logge deg inn på intranettet Allmenningen, kan du også logge deg inn på tjenesten Min kommune. Du bruker ID-porten og f.eks. BankID for å logge deg inn.

Er du ansatt i kommunen vil du nederst på denne siden få valget “Lønnsslipper”.

Min kommune er en nasjonal tjeneste som er rettet mot innbyggerne. Du får også informasjon om tjenester fra andre kommuner som du har et forhold til og en rekke statlige etater.

Oversikten over lønnsslipper ser slik ut:

Skjermbildet viser oversikt over lønnsslipper på nettstedet min.kommune.no
Oversikt over lønnsslipper på min.kommune.no

Er du ansatt i Bergen kommune, må du kontakte arbeidsstedet ditt eller din nærmeste leder hvis du har spørsmål om lønn og lønnsslippen.

Logg inn og se lønnsslippen