Bilde av en lege som jobber foran datamaskinen
Bilde: June Bjøringsøy

Om Alrek legesenter

Alrek Legesenter er et kommunalt legesenter med både allmennleger i spesialisering (ALIS) og spesialister i allmennmedisin. ALIS vil normalt være til stede kun en begrenset periode.

Konsultasjoner

• Legetimer til undersøkelser, utredning og behandling
  • Svangerskapskontroller
  • Vaksinasjoner og setting av en del medisiner for eksempel i sprøyteform
  • Henvisninger til videre undersøkelser ved behov
  • Førerkortvurdering

Noen av legene tilbyr tekstbaserte e-konsultasjoner på Helsenorge. Du vil få opp valget på Helsenorge dersom din lege tilbyr dette. De fleste e-konsultasjoner svares ut på kveldstid og kveldstakst vil da benyttes, se prisliste (lenke) for mer informasjon. Merk at det kan ta 5 dager før e-konsultasjon leses og ikke bruk denne dersom det haster. Ved ferieavvikling vil e-konsultasjoner normalt være avslått.

På Helsenorge sine sider finner du også nyttig informasjon om hvordan du bestiller og benytter deg av E-konsultasjon

Alrek Legesenter benytter Norsk Helsenett for Digital kommunikasjon

Dersom det ikke haster, kan du derfor bestille legetimer og resepter via Helsenorge. Dersom det haster, bør du ringe. Noen av våre leger tilbyr også e-konsultasjon.

Trenger du hjelp til innlogging?

Innloggingshjelp: Hvis du ikke får logget deg på, kan du ringe telefonnummer 800 43 573 eller 800 30 300 (tjenesten ved begge telefonnumrene er gratis fra fasttelefon i Norge).

Takster

Du finner oppdaterte takster innenfor normaltariffen på Den norske legeforeningen sine sider.
Egenandelstaket for 2023 er på 3040 kroner.

Parkering

Legesenteret har to parkeringsplasser for av- og påstigning like utenfor inngangsdøren. I tillegg har vi tre HC-parkeringsplasser like rundt hjørnet på bygget, nær inngangsdøren.

Øvrige pasienter henvises til parkering her:

• Under "Odontologen" i Årstadveien 19, nivå U1. 10 kroner per påbegynte halvtime.
  • Statsarkivet i Årstadveien 22. 24 kroner per påbegynte time.

Vil du jobbe hos oss?

Bergen kommune driver det kommunale legekontoret Alrek legesenter. Legesentret er plassert i ALREK helseklynge som er et internasjonalt kraftsentrum innen forskning på primærhelsetjenesten. Legekontoret har fem pasientlister betjent av både spesialister i allmennmedisin og leger i spesialisering - tre årsverk helsesekretær og daglig leder. Hos oss vil du gå muligheten til å utvikle deg som lege i et sterkt faglig miljø, sammen med trivelige kollegaer. Du finner våre ledige stillinger på legejobber.no