Informasjon til skolestartere skoleåret 2023-2024

Vi gleder oss til å ønske nye 1.trinn velkommen som elever hos oss ved Fjellsdalen skole.

Å begynne på skolen er starten på en ny og viktig periode i barns liv. Mye blir nytt for både barnet og dere foresatte, og mange spennende år står foran dere. Vi på Fjellsdalen skole vil gjøre vårt beste for at dere skal få en fin skolestart, og vi ser frem til å samarbeide med dere!

Vigilo er kommunikasjonsplattformen mellom skole og hjem. Denne appen er det viktig at alle etablerer slik at dere mottar informasjon.

Viktige datoer:

• Skolen inviterer til førskoledag torsdag 1. juni. Vi legger da også opp til et foreldremøte. Mer informasjon vil komme i eget brev.
  • SFO-året starter tirsdag 1. august. Søknadsportalen for å søke SFO-plass for 1. trinnselever høsten 2023 åpner 20. april. Alle som søker får plass på SFO. Se informasjon om moderasjonsordninger og plasstyper på bergen.kommune.no. Bruk søkeord "SFO"
  • Første skoledag er torsdag 17. august.

For å forberede oss på å ta imot ditt barn trenger vi følgende informasjon fra deg:

• Godkjenning på at vi kan kontakte barnets barnehage, PPT og helsestasjon for overføring av nødvendig informasjon.
  • Informasjon hvis barnets morsmål er noe annet enn norsk. Informer da om hvilket språk barnets førstespråk er.
  • Medisinske opplysninger som dere mener vi på skolen trenger å vite (dette kan også være ulike matallergier/intoleranser).

For at vi skal få dette må du fylle ut skjemaet  Innskrivingsskjema 1. klasse 2023/2024. Skjemaet finnet du  på denne nettsiden - Bergen kommune - Skolestart

Velkommen til Fjellsdalen skole!