Om oss - Seksjon for administrasjon

Seksjon for administrasjon har ansvar for den interne styringen i Byrådsavdeling for finans.

Seksjonen følger opp det indre livet i byrådsavdelingen. Den er byrådens nærmeste medspiller når politiske saker skal skrives og bistår byråden med grunnlaget for svar på politiske spørsmål i utvalg og bystyre.

Seksjonen støtter kommunaldirektøren i arbeidet med fullmaktsdokumenter, utforming av oppdragsbrev, lederoppfølging, internt HMS-arbeid, oppfølging av lov og avtaleverk på arbeidslivsområdet og lønnsfastsetting mv.

Seksjonen støtter både byråd og kommunaldirektør i mediehåndtering og kommunikasjon. Byrådsavdelingens interne økonomifunksjon er en del av seksjonen.

Seksjonen utfører også faglige utredninger og forberedelse av klagesaker for den kommunale klagenemnden.