Om oss

Botjenester i Årstad er en av syv byomfattende enheter som administrerer bofellesskapene for psykisk utviklingshemmede i Bergen kommune.

Vår organisering

Bofelleskapene i Bergen kommune er organisert i botjenesteenheter i syv byområder. Enhetene blir ledet av resultatenhetsleder, og er underlagt etatsdirektør. Hvert bofellesskap i enhetene, har sin egen leder som skal ivareta den daglige driften etter gjeldende lov- og regelverk.   

Bofellesskapene er organisert på en måte som skal sikre drift av boform og tjenester til deg som beboer på en god måte.    

Våre tjenester

Bofellesskap for utviklingshemmede består av et eller flere bygg, med individuelle leiligheter. 

I et bofellesskap har du din egen leilighet med leiekontrakt med de rettigheter og plikter dette medfører. Leiligheten din er å regne som ditt private hjem. Personalet i bofellesskapene gir tjenester til deg som leier leilighet, ut fra behovet ditt. Tjenestene kan omfatte blant annet praktisk bistand, opplæring og i noen tilfeller helsehjelp.

Læring og utvikling er en viktig i tjenestene våre. Bofellesskap fungerer derfor også som en læringsarena der trygge og forutsigbare rammer bidrar til utvikling, mestring og sosialt fellesskap.

Kompetanse 

Målsetningen vår er å være en attraktiv, inspirerende og utviklende arbeidsplass, med et godt arbeidsmiljø for alle ansatte. Hos oss jobber personale med ulik kompetanse og bred erfaring. Vi har ansatte som er høgskoleutdannet innen blant annet vernepleie, sykepleie, pedagogikk, sosialt arbeid og ergo- og fysioterapi. Vi har også mange dyktige fagarbeidere og assistenter. Felles for dem alle er engasjement og et ønske om å skape en meningsfull hverdag for de som mottar tjenester, og å ivareta deres behov for bistand, selvbestemmelse og trygghet. 

Er dette noe du brenner for, er du velkommen til å søke jobb hos oss.