Om oss

Enhet for Forvaltning og tjenestekoordinering er en byomfattende enhet som består av tre avdelinger: Forvaltning, tjenestekoordinering, weekendhjem og støttekontakt.

Enheten ledes av enhetsleder som har tre avdelingsledere under seg.

Avdeling for forvaltning

Behandler søknader og fatter vedtak om helse- og omsorgstjenester eller kommunale serviceytelser til barn og voksne med diagnose psykisk utviklingshemming.

Avdeling for tjenestekoordinering

Koordinerer individuell plan og ansvarsgruppemøter for tjenestebrukere som bor hjemme sammen med foresatte/pårørende.

Avdeling for weekendhjem og støttekontakt

Rekrutterer støttekontakter til hele Bergen kommune og har over 100 weekendhjem der barn har avlastningsopphold i private hjem.

Kompetanse

Målsetningen vår er å være en attraktiv, inspirerende og utviklende arbeidsplass, med et godt arbeidsmiljø for alle ansatte. Hos oss jobber personale som har ulik kompetanse og bred erfaring. Felles for dem alle er et engasjement og et ønske om å skape en meningsfull hverdag for de som mottar tjenester, samt å ivareta deres behov for bistand, selvbestemmelse og trygghet.