Om oss

Enhet for privatinitierte bogrupper og hjemmeteam, er en byomfattende enhet som gir tjenester til utviklingshemmede som bor i private bogrupper og leiligheter. Tjenestene gis av kommunens ansatte.

Organisering

Enheten ledes av enhetsleder med støtte fra to fagledere. Hver av faglederne har fagansvar for hvert sitt geografiske område, nord og sør. Faglederne samarbeider tett med avdelingsledere, som har ansvaret for ledelse og drift av tjenestestedene.

Avdeling for privatinitierte bogrupper

Privatinitierte bogrupper består av flere leiligheter i større leilighetsprosjekter, og er kommet i stand gjennom initiativ fra foreldre. I tilknytning til noen bogrupper, er det opprettet tjenestebase for ansatte.

Hjemmeteam

Hjemmeteam gir tjenester til personer som bor for seg selv, eller i foreldrehjem.  Tjenestene gis på bakgrunn av vedtak om bistand fattet av kommunen. Det er fire hjemmeteam i Bergen, plassert i ulike geografiske byområder. Eksempel på tjenester som gis, er hjelp og veiledning til dagliglivets gjøremål.

Våre tjenester

Tjenestemottakerne skal gis mulighet for medbestemmelse og innflytelse på eget liv.  De skal ha det trygt og motta gode tjenester fra kompetent personell.

Familie er viktig, og godt pårørendesamarbeid settes høyt.

Kompetanse

Vi har som målsetning å gi gode tjenester og å være en attraktiv, inspirerende og utviklende arbeidsplass.  Hos oss jobber personale som har ulik kompetanse og erfaring. Vi har mange dyktige ansatte, som for eksempel vernepleiere, sykepleiere, pedagoger, sosionomer, ergo- og fysioterapeuter, fagarbeidere, studenter og assistenter.

Vi ønsker å skape en meningsfull hverdag for brukerne, ivareta deres ulike behov og gi de mulighet til selvbestemmelse. Godt samarbeid med alle involverte er en forutsetning for å lykkes med dette arbeidet, og samarbeid blir høyt prioritert.