Ny-Krohnborg barnehage

Velkommen til Ny-Krohnborg barnehage

Ny-Krohnborg barnehage ligger i Årstad bydel. Vi har plass til 54 barn i alderen 0-6 år. Barnehagen eies og drives av Bergen kommune.

Ny-Krohnborg barnehage ligger plassert sentralt i Årstad bydel, tett på bybanen og Løvstakken.

Barnehagen har 4 avdelinger, med plass til ca. 54 barn. To småbarnsavdelinger med 9 barn fra 0-3 år og to storbarnsavdelinger med 18 barn fra 3-6 år. Det er tre ansatte på hver avdeling. Siden vi er en praksisplassbarnehage har vi studenter hver vår/høst. I tillegg til dette har vi også lærlinger, tospråklige assistenter og elever i jobbtrening.

Hos oss har vi en høy andel minoritetsspråklige barn, over 70 % av barna har et annet morsmål enn norsk. Vår viktigste jobb er å skape gode relasjoner, sørge for inkludering og sikre at alle barn føler seg forstått, ivaretatt og trygg.

Hele personalgruppen er kurset i ICDP og vi bruker denne samspillsmetoden aktivt i vår hverdag. Dette gjenspeiles i personalets relasjonskompetanse og arbeidsmåter.

Barnehagen sammen med barne- og ungdomsskole er en del av Ny-Krohnborg oppveksttun.

Vår åpningstid 07.30 - 16.30

De kommunale barnehagene i Bergen har felles verdigrunnlag som gir retning for det pedagogiske arbeidet og samhandlingen med barn og foreldre. Verdiene våre er:

• Varme: Vi gir barnet omsorg og trygghet. I møtet med barn skal vår hjertevarme gi næring og vekstmulighet.
  • Ser barnet: Vi ser det enkelte barns egenverdi. Barnet gis gode betingelser for læring og utvikling basert på vår anerkjennende væremåte.
  • Inkluderende: Vi skaper gode relasjoner, der alle barn blir sett og bekreftet. Det enkelte barn skal oppleve gleden av å tilhøre små og store fellesskap.

Ønsker du å vite mer om Ny-Krohnborg barnehage er du velkommen på besøk. Ring gjerne på forhånd slik at vi kan avtale tidspunkt.

Du kan søke barnehageplass hos oss hele året når barnet ditt har fått fødselsnummer.
Bruk det elektroniske søkeskjemaet. Du finner barnehagens opptakskriterier i vedtektene våre.

Velkommen til Ny-Krohnborg barnehage!