Bilde av utsikten over Nordåsvannet med byjellene i bakgrunnen
Utsikt over Nordåsvannet

Om oss

Adventistkirkens Sykehjem, Nordås (ASN) er en stiftelse som har driftsavtale med Bergen kommune. Det er et av de minste private ideelle sykehjemmene i Bergen. Vi har 31 somatiske langtidsplasser.

Vårt hovedmål er å være et trygt og godt hjem for eldre i Bergen, og et sted der vi sammen med beboerne skaper trivsel og tar oss tid til gode opplevelser.

Vår hjemmeside: www.asn.no

Beliggenhet

Sykehjemmet ligger idyllisk til på Nordåshøgda, med herlig utsikt over Nordåsvannet, Løvstakken og Ulriken. Du kommer hit ved å ta bybanen til Råstølen eller ved å ta buss 67 som stopper like nedenfor sykehjemmet.

Bygningene

Adventistkirkens sykehjem ble bygget i 1982, og ble pusset opp innvendig i 2011. Sansehagen oppgraderes sommeren 2020.

Tilbudet

Vårt mål er å være et godt hjem for eldre i Bergen, hvor vi etter et diakonalt perspektiv ivaretar hele mennesket. Vi er opptatt av å skape gode opplevelser, god dialog og trygge rammer for våre beboere. Sykehjemmet har eget kjøkken og har stort fokus på god, smakfull og tilpasset ernæring til våre beboere.

Kompetanse:

Sykehjemmet har mange flotte fagpersoner og har fokus på å øke ansattes kompetanse gjennom kurs og videreutdanning. Vi har jevnlige internundervisninger med aktuelle tema.