Om oss

Stiftelsen Slettebakken menighets eldresenter drifter et sykehjem med 72 langtidsplasser som ligger idyllisk til ved Tveitevannet på Slettebakken. Sykehjemmet har driftsavtale med Bergen kommune.

Beliggenhet

Beboerne har utsikt til Løvstakken og friluftsområdet rundt Tveitevannet, eller til Ulriken og Natlandsfjellet. Sletten Senter er nærmeste nabo sammen med Bergenshallen, Slettebakken skole og Slettebakken kirke. Både bybane og buss stopper like i nærheten.

Tilbudet

Eldresenteret er stiftet av Slettebakken menighet i 1983 og ble åpnet som et kombinert alders- og sykehjem med egne utleieboliger for eldre. I samarbeid med Bergen kommune er det gjennomført en stor ombygging og omlegging til 72 langtidsplasser i sykehjem, ferdigstilt i 2018.

Plassene er fordelt på syv avdelinger og tre av disse er spesielt tilrettelagt for personer med demens. Fire avdelinger har egne skjermede hager, og de andre har terrasser som kan brukes når været tillater det.

Eldresenteret har 19 leiligheter som leies ut etter ventelisteprinsippet, og vi leier ut lokaler til Slettebakken legesenter DA.

Satsingsområder

«Vi tar oss tid til de gode opplevelser» er eldresenterets visjon.  Miljøarbeid og eget kjøkken er satsingsområder som til sammen bidrar til å gi beboerne mening i hverdag og fest. En stor stab med frivillige deltar med tilrettelegging av ulike aktiviteter. Eldresenterets mål er å møte den enkelte beboer med et tilpasset tilbud innenfor den rammen eldreomsorgen gir.

Les mer på vår hjemmeside.
Du kan også følge oss på Facebook.