Gå tilbake til:
Du er her:

Til ansatte i Bergen kommune

Siste beskjeder til ansatte og informasjon om hvordan koronatiltak påvirker arbeidsforholdet, finner du her.

Selv om du er på PC eller mobil utenfor kommunens nettverk, får du direkte tilgang til informasjon på Allmenningen ved å trykke på lenkene under og logge deg på via ID-porten (du velger mellom MinID, BankID og engangskode på SMS). Når du først er logget på, kan du navigere, lese og laste ned dokumenter som vanlig. 

Fortsetter med hjemmekontor 

Ansatte som har jobbet fra hjemmekontor for å forhindre koronasmitte, skal fortsette med dette inntil nærmere bedskjed. Det bidrar til mindre trengsel i kollektivtrafikken og hindrer smittespredning på arbeidsplassen.

Husk at hjemmekontor alltid skal være avtalt med nærmeste leder.

– Jeg er imponert over hvordan den enkelte har klart å tilpasse seg en ny arbeidshverdag. Koronasituasjonen er fremdeles krevende og alvorlig, og det er derfor viktig at vi fortsetter med de smittebegrensede tiltakene vi har innført, sier byrådsleder Roger Valhammer.

Les om praktisk tilrettelegging for hjemmekontor i ansatthjelpen Korona og arbeidsforholdet på Allmenningen (intern nettside).

Regler for endret arbeidsforhold, sykemeldinger og fravær knyttet til koronaviruset

HR har samlet informasjon om alt fra sykdom, sykemelding og karantene, til feriereiser og gjenåpning av barnehager og skoler i egne ansatthjelpere. De blir fortløpende oppdatert. 
Gå rett til veilederne her (intern nettside)

Til helseansatte i kommunen

Informasjon til helseansatte er samlet her under eget menypunkt

Alt om koronavirus - til alle ansatte

Her registreres og samles nyheter. Siden oppdateres hver gang det er ny informasjon til ansatte.
Gå til Aktuelt på Allmenningen (intern nettside)