Aktuell forskning

Kunnskapskommunen Helse Omsorg Vest legger til rette for forskningssamarbeid for alle kommunene som er med i Kunnskapskommunen.

Under fanen Aktuell forskning, har vi sortert ulike artikler som viser det siste av aktivitetene våre:

Om du er ute etter oppsummert forskning og trenger hjelp til å finne og bruke det ved innføring av nye prosjekter eller tiltak, kan du kontakte oss kunnskapskommunen@bergen.kommune.no. Vi er her for å hjelpe dere i kommuneklyngen vår!

FHI har også videreført prosjektet vi har hatt sammen til et tilbud om Kunnskaps- og beslutningsstøtte for kommunene på Helsebiblioteket. Der kan du få tilgang til de siste forskningsomtalene og mini-metodevurderinger som er gjort. Du kan også ta direkte kontakt med Folkehelseinstituttet om dere i kommunen har et forankret kunnskapsbehov du ønsker å få besvart eller ønsker mer informasjon.