Vår erfaring er at private bogrupper fungerer best med rundt åtte leiligheter. Avhengig av hjelpebehov, ønsker Bergen kommune å kjøpe en egnet leilighet som skal være tjenestebase for våre ansatte.
For å sikre at det kjøpes leilighet som er tilpasset bemanningsbehov og tjenestene beboeren har rett på, ønsker kommunen å bli tidlig involvert i prosessen. Du henvender deg da til:
Postmottak Byrådsavdeling for helse og omsorg
Dimensjonering av tjenestebasen
Tjenestebasen er arbeidslokale og skal tilfredsstille Arbeidstilsynet sine krav til utforming og ivareta de kommunale romspesifikasjoner.
For å kunne vurdere hjelpebehovet og beregne bemanning knyttet opp mot de enkelte leilighetene i den private bogruppen, trenger kommunen fullmakt fra foreldre/pårørende. Vi ber derfor om dere fyller ut skjemaene under og sender til Bergen kommune.
Tas ut av venteliste for kommunalt bofellesskap
Personer som flytter inn i egne leiligheter, blir tatt av venteliste for plass i kommunalt bofellesskap. Dersom du bor i egen bolig, men av ulike grunner har behov for å flytte til et kommunalt bofellesskap, må du sende søknad til:
Forvaltningsenheten tjenester til utviklingshemmede
E-post: FVETTU@bergen.kommune.no
Besøksadresse: Bontelabo 2, 2. etg. 5003 Bergen
Postadresse: Forvaltningsenhet tjenester til utviklingshemmede, Postboks 7700, 5020 Bergen.