Borettslag og sameier i Bergen kommune kan søke om støtte til å etablere infrastruktur som legger til rette for etablering av ladestasjoner. Søknadsskjema til tilskuddsportalen åpnet torsdag 16. april kl 1700.
Borettslag og sameier i Bergen kommune kan søke om støtte til å etablere infrastruktur som legger til rette for etablering av ladestasjoner. Søknadsskjema til tilskuddsportalen åpnet torsdag 16. april kl 1700.
Støtten gis kun til tiltak som ikke er påbegynt. Du må altså søke og få innvilget støtte før du bestiller materialer og tjenester eller går i gang med anleggsarbeidet. Søknader om prosjekter som allerede har bestilt utstyr eller er under oppføring eller allerede er etablert vil derfor bli avvist.
(*) Stasjonsbasert bildeling gir medlemmene tilgang på en felles flåte av biler som hentes og leveres på samme sted. Eksempler på slike ordninger som opererer i Bergen, er Bildeleringen, Hertz Bilpool, Avis Zipcar og Move About. Bildeling mellom private, fasilitert av ordninger slik som Nabobil eller GoMore, samt frittflytende bildeling slik som Vy Din Bybil faller utenfor denne definisjonen.
Søknader sendes gjennom Bergen kommune sin tilskuddsportal, som du finner ved å trykke på den blå knappen "Gå til søknadsskjema" . Her må du opprette ny bruker hvis det er første gang du søker tilskudd fra kommunen. Sammen med søknaden må du legge ved pristilbud fra leverandør hvor kostnader til ladeinfrastrukturen fremgår.
Søknadsskjema åpner torsdag 16. april kl 17.00. Før dette kan du forhåndsvise skjemaet ved å trykke på den blå knappen under "Gå til søknadskjema", velg "søknadskjema" og trykk på "forhåndsvis skjema".
Du kan søke hele året.
Forventet saksbehandlingstid er tre uker fra Bymiljøetaten har mottatt søknaden. I uke 26-31 behandles ingen søknader.
Du kan klage på vedtaket innen tre uker fra du har mottatt vedtaket. Du må begrunne klagen og sende den til bymiljoetaten@bergen.kommune.no
Bergen kommune følger gjeldende lover og regler ved innsamling av personopplysninger via elektroniske skjema. Overføring av opplysninger mellom din datamaskin og kommunens maskiner går over sikre datalinjer. Kommunen ber kun om opplysninger som er nødvendige for å behandle henvendelsen.
For spørsmål om ordningen kan du kontakte Bymiljøetaten.
E-post: bymiljoetaten@bergen.kommune.no
Telefon: 55 56 56 90