Jeg har kjøpt ny bil uten pigger men har betalt piggdekkgebyr, hva gjør jeg?
Send oss en e-post til boligsone@bergen.kommune.no med forklaring og oppgi kontonummer for refusjon. Døgn- og månedsgebyr refunderes ikke.
Hvordan stopper jeg avtalen?
Send oss en e-post til boligsone@bergen.kommune.no med forklaring og oppgi kontonummer avtalen står registrert på.
Jeg har fått ny bil, hvordan kan jeg få endret registreringsnummer?
Ta kontakt med Bymiljøetaten, så skal vi hjelpe deg. boligsone@bergen.kommune.no / 55565690.
Hvor finner jeg kvittering for kjøp av piggdekkgebyr?
Hvis du har betalt via appen «P i Bergen» finner du alle dine kvitteringer i appen under menyvalget «Historikk». Ønsker du å få kvitteringen sendt på e-post velger du kvitteringen det gjelder og deretter trykker på konvoluttikonet øverst til venstre. Skriv inn e-post adressen du ønsker kvitteringen skal sendes til.
Har du betalt gjennom det elektroniske søknadsskjemaet finner du kvitteringer i Publikumsportalen. Under «Min side» får du oversikt over alle dine fakturaer.
Jeg har kjøpt feil gebyr (periode), hva gjør jeg?
Ta kontakt med Bymiljøetaten, så skal vi hjelpe deg. boligsone@bergen.kommune.no / 55 56 56 90.
Kan jeg bruke piggdekk utenfor sesongen?
Dersom føret krever det kan du bruke piggdekk utenfor piggdekkperioden uten å betale gebyr. Kjøretøy må aldri brukes uten at det er sikret tilstrekkelig veigrep i forhold til føret, om nødvendig ved bruk av vinterdekk med eller uten pigger, kjetting eller lignende.
Er "Parkering i Bergen" og "P i Bergen" samme appen?
Ja, det er den samme appen. Etter nedlasting vil "P i Bergen" vises under appen, grunnet lengden på navnet. "P i Bergen" er en nødvendig forkortelse.