Skolehelsetjenesten

Skolehelsetjenesten arbeider for å fremme elevenes helse.

Her kan dere finne informasjon om skolehelsetjenesten ved Loddefjord skole.

Om skolehelsetjenesten:

Skolehelsetjenesten er et lavterskeltilbud der elever og foresatte kan ta kontakt ved behov. Skolehelsetjenesten tilbyr også faste helsekontroller og undervisning i forskjellige helsetema på ulike klassetrinn. Det er også lege tilknyttet skolehelsetjenesten. Barna blir vaksinert etter det anbefalte vaksinasjonsprogrammet. Nærmere informasjon om vaksinasjonsprogrammet og skolehelsetjenesten finner du her. Mer om skolehelsetjenesten i Bergen kommune»

Vi har «åpen dør», det vil si at elevene kan komme innom når det passer. Det er en Lovfestet rett barn har til å få snakke med helsesykepleier. Vi kan også sette opp et tidspunkt etter avtale på telefon eller mail. Skolehelsetjenesten har taushetsplikt.

Velkommen!

Kontaktinfo:

Helsesykepleier ved Loddefjord skole er Siw Lisbeth Hausken

Tilstede: Hver tirsdag, onsdag og torsdag + annenhver mandag (lik uke). Helsesykepleier sitt kontor er på Loddefjord skole i samme gang som administrasjonen.

Tlf: 55 56 28 42/40 81 25 25

Helsesykepleier kan kontaktes via Helsenorge - din helse på nett - helsenorge.no

Email: Siw.Hausken@bergen.kommune.no

Skolelege er tilknyttet Loddefjord skole annenhver onsdag (ulik uke) og har da kontor på Familiens hus på Oasen (Fyllingsdalen).

Skolehelsetjenesten samarbeider tett med Barne- og familiehjelpen (BFH). Tlf.: 408 08 937. Email: bfh3@bergen.kommune.no

Her kan dere se en trinnvis oversikt over hva skolehelsetjenesten gjør på de ulike trinnene:

Trinnvis oversikt