Informasjon til skolestartere skoleåret 2023-2024

Vi gleder oss til å ønske nye 1.trinn velkommen til førskoledager og som elever hos oss ved Bjørndalsskogen skole.

Å begynne på skolen er starten på en ny og viktig periode i barns liv. Mye blir nytt for både barnet og dere foresatte, og mange spennende år står foran dere. Vi på Bjørndalsskogen skole vil gjøre vårt beste for at dere skal få en fin skolestart, og vi ser frem til å samarbeide med dere!

Vigilo er kommunikasjonsplattformen mellom skole og hjem. Denne appen er det viktig at alle etablerer slik at dere mottar informasjon. Det ble like før påske sendt ut brev til foresatte og skolestartere med invitasjon til førskoledager.

Viktige datoer:

• Førskoledager  gjennomføres tirsdag 30. mai og onsdag 31.mai 2023, begge dager kl. 09.00-11.30.
  • Foreldremøte er tirsdag 30.mai ca. kl. 09.15 i gymsalen
  • SFO-året starter tirsdag 1. august kl. 07.30
  • Første skoledag er torsdag 17. august kl. 11.30-14.00

For å forberede oss på å ta imot ditt barn trenger vi følgende informasjon fra deg:

• Godkjenning på at vi kan kontakte barnets barnehage, PPT og helsestasjon for overføring av nødvendig informasjon.
  • Informasjon hvis barnets morsmål er noe annet enn norsk. Informer da om hvilket språk barnets førstespråk er.
  • Medisinske opplysninger som dere mener vi på skolen trenger å vite (dette kan også være ulike matallergier/intoleranser).

Skjemaet finner du også ved å gå inn på artikkelen Skolestart på kommunens hjemmesider.

Her kan du lese invitasjonen til foresatte og skolestartere som er sendt i Vigilo:

Velkommen til Bjørndalsskogen skole!