Fire kopper av hvit leire
Bilde: Diana Light, Unsplash

KKPH: Tankerom - Kurs innen ulike kunstfelt

Kunne du tenke deg å gå på kurs hos en musiker eller en kunstner i en periode? Arbeide sammen med andre i et musikkstudio eller atelier?

Tankerom tilbyr kurs med profesjonelle kunstnere innen ulike teknikker og uttrykk. Her arbeider og undervises deltakerne i mindre grupper i kunstnernes verksteder eller musikernes studio.

Du finner aktuelle kurs fra Tankerom her.

Ideen bak Tankerom er at mennesker i målgruppen skal få tilbud om å arbeide med egne arbeider, under veiledning av profesjonelle utøvere innen ulike kunstarter. Undervisningen foregår som regel i verksteder, studio eller øvingsrom, noe som skaper en kreativ atmosfære og gir god praktisk tilrettelegging.

Målgruppen for kursene er mennesker med psykiske helseplager. Deltagelsen er selvdefinerende. Det betyr at om du  melder deg på våre kurs,  så har du selv definert deg inn i målgruppen. Arrangør, ansatte og engasjerte kursholdere/instruktører har taushetsplikt jfr. Offentlighetsloven § 13.

Kursene går over 2 til 5 timer, en gang i uken, 4 til 8 uker. Kursavgift varierer. Materialkostnader kommer i tillegg til kursavgiften.

Tankerom driftes av Kulturetaten i samarbeid med ulike institusjoner/aktivitetshus og kunstnere/musikere.

Deltakeravtalen

Når du melder deg på Tankerom-kurs via linkene over, blir du bedt om å godkjenne en såkalt “deltakeravtale”. Denne avtalen består av forventinger og plikter til deltagere og arrangører, og er er satt opp for at aktivitetene skal fungere best mulig for alle. Last ned deltageravtalen under før du melder deg på, og påse at du er innforstått med innholdet.

Les Deltageravtalen her

Ønsker du å tilby Tankerom-kurs?

Er du profesjonell utøver og ønsker å ha kurs i eget verksted/studio? Da hører vi gjerne fra deg. Send en epost til kkph@bergen.kommune.no
og beskriv hva du kan tilby.

Påmelding

Påmelding til kursene foregår via på deltager.no. En betaler over nett samtidig som en melder deg på kurs.

Kursene blir annonsert på Kommunetorget, på Facebook, på KKPH sine Aktuelt sider og via aktivitetshus og andre samarbeidspartnere.

Ønsker du å stå på vår distribusjonsliste? Trykk på lenken eller send en
e-post til: kkph@bergen.kommune.noDa vil du motta informasjon om ulike kurs og aktiviteter fra Kunst, kultur og psykisk helse, fra aktivitetshus i Bergen kommune og våre samarbeidspartnere.

All informasjon sendes som blindkopi, det vil si at din e-postadresse kun er synlig for oss som avsender.