Bilde fra galleriet på Det gamle Rådhus
BYSTYRET: Du kan se bystyret i opptak på bystyrets web-TV.
Bilde: Nina Blågestad

Se sakskart fra bystyret 10. april og sendingen i opptak

Av aktuelle saker var innbyggerforslag om fuglematingsforbud, pilotprosjekt om kveldsåpen barnehage og oppjustert kostnadsramme for Ortun skole.

Bystyrets møte onsdag 10. april ble holdt i Det gamle Rådhus. Her finner du dagens kjøreplan.

Se bystyret i opptak

Møtet ble sendt direkte på bystyrets web-TV. Av personvernhensyn blir sendingen tatt av rett etter møtet. Bystyremøtet er nå tilgjengelig i arkivet.

Vedtak

For å se hva bystyret bestemte i den enkelte sak, se protokoll som legges i politisk saksarkiv noen dager etter møtet. Den gir oversikt over vedtak. Oversikten under er skrevet før møtet.

Interpellasjoner

En interpellasjoner et skriftlig spørsmål til bystyret, men ikke en ferdig utredet sak. I tillegg til sakene som er omtalt under, fattet bystyret vedtak i tre interpellasjoner:

På sakskartet før møtet

Helse og omsorg

Kultur og idrett

Gruppebilde av personer som har fått pris
IDRETTSPRISER OG STIPEND: Bystyret skal vedta retningslinjer og kriterier for tilskuddsordninger på idrettsfeltet. Utvalget ber om at byrådet sørger for å øke den økonomiske rammen for stipender innen idrett og kultur i lys av prisveksten i samfunnet.
Bilde: Katarina Lunde

Bymiljø

Fugler i Byparken
FUGLEMATING: Bystyret skal ta stilling til et innbyggerforslag om matingsforbudet av fugler i Bergen. Det ble innført i juni 2023. Byrådets innstilling er å avvise forslaget.
Bilde: Kari Ingvaldsen

Barnehage og skole

Bilde av skolebygg
OPPJUSTERE: Arbeidet med å oppgradere de tekniske anlegga på Ortun skole blir mer omfattende enn først regnet med. Bystyret skal godta å øke kostnadsrammen.
Bilde: Andrew Buller

Økonomi og administrasjon

bilde av byrådet 30. oktober 2023.
BYPARLAMENTARISME: Bergen kommune har siden år 2000 blitt styrt etter en parlamentarisk styringsmodell der byrådet er kommunens utøvende organ. Nå skal bystyret ta stilling til et representantforslag om å evaluere den bergenske byparlamentarismen.
Bilde: Andrew M. S. Buller

Se protokoll etter møtet

For detaljer om hva bystyret vedtar i den enkelte saken, se protokoll som blir lagt ut i politisk saksarkiv noen dager etter møtet.

Videre på internett

NYHETSBREV: Få aktuell informasjon om politiske saker og våre innbyggertjenester, samt gode tips om arrangementer og aktivitetstilbud.