Fremtidens Dokken utstilt i Pepperkakebyen
Bilde: Håvard Prestegården

Bakte Dokken og skapte julestemning i Pepperkakebyen

Utallige bergensere finner den gode julestemningen med et besøk i Pepperkakebyen hvert år. I 2022 kunne 60 000 besøkende se hvordan fremtidens Dokken ser ut - i pepperkakeversjon.

Pepperkakebyen tiltrekker seg mange besøkende og turister som kommer til Bergen i tiden før jul , og har blitt ett av de store trekkplastrene for barnefamilier spesielt.

Byrådet behandlet Arealstrategien mot slutten av året.  Å få stille ut Dokken i pepperkakeversjon var derfor en kjærkommen anledning til å gjøre planene kjent for de 60 000 små og store bergenserne som besøkte utstillingen.

Dokken fikk Pepperkakeby-pris:fra v Marthine Helvig,  programleder for Dokken Laura Ve (begge Bergen kommune), daglig leder Steinar Kristoffersen (Bergen Sentrum AS og
Dokken fikk Pepperkakeby-pris:fra v Marthine Helvig, programleder for Dokken Laura Ve (begge Bergen kommune), daglig leder Steinar Kristoffersen og Kjersti Hjelmeland Brakstad (Bergen Sentrum AS).
Bilde: Pepperkakebyen

Vant Pepperkakebypris 2022

Dokken-modellen var også en av ti bidrag til Pepperkakebyen som fikk Pepperkakeprisen 2022.

-Det er utrolig gøy og en stor ære å få Pepperkakebyprisen. Jeg er veldig glad for at så mange fikk med seg utstillingen av Dokken i Pepperkakebyen. Her har vi nådd frem til mange om hva som skal skje på Dokken, sier programleder for Dokken, Laura Ve.

Se byrådsleder Rune Bakervik og byråd Ingrid Nergaard Fjeldtvedts julehilsen fra Dokken i Pepperkakebyen under